KPSS'ye giren sayısı ÖSS'yi 2'ye katladı

Posted by irfan | | Category: |

Krizle birlikte işsiz kalan binlerce genç çareyi devlet kapısında arıyor.2008 yılında KPSS'ye giren öğrenci sayısı 2.5 milyona ulaşırken önümüzdeki yıl bu rakam 3 milyon olacak.



Özgül Öztürk'ün haberi

Ekonomik krizle birlikte işsiz kalan binlerce genç çareyi devlet kapısında arıyor. 2008 yılında Kamu Personeli Seçme Sınavı'na (KPSS) giren öğrenci sayısı 2.5 milyona ulaşırken önümüzdeki yıl bu rakamın 3 milyona dayanması bekleniyor. Y

oğun talebe karşın bu yıl kadroya alınacak toplam memur sayısı ise başvuruda bulunanların sadece yüzde 2'si yani 55 bin. Adaylar arasında yüzde 2'lik dilim arasına girmek için kıyasıya bir rekabet yaşanırken bu fırsatı değerlendiren KPSS dershanelerinin sayısı hızla artıyor. Üstelik artık devlet memurluğu da eskisi gibi iş garantisi anlamına gelmiyor. Çünkü Türkiye'de 1.8 milyon memur kadrolu olarak görev yapıyor ve bu sayının kademeli olarak azaltılması hedefleniyor.

Bu amaçla kadrolu memurun yerine her yıl artan oranda sözleşmeli personel atanıyor. 2008'in ağustos ayında sözleşmeli olarak atanacak öğretmen sayısı kadroluların 2 katına çıktı. Bu ağustosta atanacak 15 bin öğretmenin de 10 bini sözleşmelilerden oluşacak.

Memur ataması krizde ilaç olur


Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk'a göre sözleşmeli personel politikasının amacı memurlar üzerinde baskı oluşturmak. Türkiye'de kamu çalışanına düşen nüfus sayısının da Avrupa ülkelerinin üzerinde seyrettiğine dikkat çeken Koncuk, "Bu rakam Fransa'da 12, ABD'de 13, Almanya'da 18, İspanya ve İtalya'da 25 iken Türkiye'de her bir kamu çalışanına 30 kişi düşüyor. Ülkeler ortalamasının 20 olduğunu düşünecek olursak ülkemizde kamuda çalışanların sayısının 3 milyon 500 bin civarında olması gerekiyor" diyor.

Türkiye'deki memur sayısının ihtiyacın çok altında olduğuna işaret eden Memur Sen yetkilileri de 300 bin yeni memur atanması gerektiğini belirtiyor. On binlerce memur adayının iş beklediğini kaydeden Memur Sen, atamaların yapılmasıyla birlikte kriz döneminde ailelere sabit bir gelir yaratılacağına da işaret ediyor.

KPSS adayları ÖSS'yi ikiye katladı

Atanan memur sayısının azlığına karşın iş garantisi umuduyla KPSS'ye sarılan gençler dershanelere de yeni bir fırsat yaratıyor. Eğitim Bir-Sen'in 15 üniversitedeki öğretmen adaylarına yönelik yaptığı araştırmaya göreKPSS'ye giren öğretmen adaylarının yüzde 28.1'i sınava hazırlanırken dershaneye gidiyor. Türkiye'nin en büyük eğitim kurumları bünyelerinde KPSS'ye yönelik kurslar açarken, sadece bu alana odaklanan işletme sayısı da her geçen gün artıyor. 2009 yılında ÖSS'ye giren 1 milyon 349 bin 782 kişiye karşılık son KPSS'ye 2 milyon 408 bin 379 adayın başvuruda bulunduğuna dikkat çeken İhtiyaç Akademi Müdürü Bekir Oktay, "Biz dershaneciler eskiden üniversitenin ön kapısında bekliyorduk. Şimdi arka tarafta bekliyoruz. Çünkü mezunların sayısı üniversiteye hazırlananları katladı" sözleriyle durumu özetliyor.

KPSS'nin her geçen yıl zorlaştığına dikkat çeken Oktay, bu nedenle üniversiteden mezun olan gençlerin artık kendi mesleklerinde ısrarcı olmadıklarını, tek hedeflerinin bir an önce bir iş bulmak olduğunu söylüyor. Bu durumun dershanelere olan talebi artırdığını kaydeden Oktay, şu bilgileri veriyor: "Polisliğe başvuranların yüzde 90'ı eğitim fakültelerinden mezun. Öğrencilerimiz arasında kendisi KPSS'ye, çocuğu ÖSS'ye hazırlananlar var. Evlenip çocuk yapmak için KPSS'yi kazanmayı bekleyenler de var."

KPSS'ye özel dershane açtı

Bu yıla kadar ÖSS ağırlıklı eğitim veren Ankara Maltepe Dershanesi de adaylardan gelen istek üzerine sadece KPSS hazırlık eğitimi veren bir kurs açtı. Maltepe Dershanesi Yörünge Şubesi'nin Müdürü Recep Eraslan, son iki yıldır KPSS'de beklentilerin çok üzerinde zor sorular geldiğini, bu durumun da öğrencilerin daha üniversite üçüncü sınıftan itibaren dershanelere yönelmesine neden olduğunu söyledi. Yoğun ilgi nedeniyle Ankara kent merkezinde neredeyse her sokak ve cadde başında bir KPSS dershanesi açıldığını vurgulayan Eraslan, birçok dershanenin de KPSS'ye özel bağımsız bölümler açtıklarını anlattı.

Öğretmenlerin çoğu polis oluyor

Her yıl biraz daha zorlaştırılan KPSS'yi kazanamayan adayların büyük çoğunluğu işsizler ordusuna katılırken bir bölümü ise farklı mesleklere yöneliyor. Fakültelerden mezun olan gençler arasında mağaza açan da var, polis olan da.

O.Ö: Bolu Abant Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği'nden 3 yıl önce mezun oldum. Kadrolu atanabilmek için KPSS'den en az 80 puan almam gerekiyor. Ancak her yıl biraz daha fazla hazırlanarak girdiğim sınavda 2 yıl önce 73, geçen yıl 75, bu yıl 65 puan aldım. Öğretmenliği çok sevmeme rağmen mağazacılık yapıyorum.

Ö.E: Sosyal bilgiler öğretmenliğinden mezunum. 3 yıldır KPSS'ye hazırlanıyorum. İlk 2 yıl evde hazırlanıp kazanamayınca geçen yıl dershaneye gittim. Ancak bu kez de soru tarzları çok değiştiği için 70 puan alabildim. Hâlâ 600 TL maaşa ücretli öğretmenlik yapıyorum. İşsiz kalmaktansa bu paralara çalışıyorum.

F.Ö: Öğretmenlik mezunuyum. 4 yıl KPSS'ye hazırlandım. Kazanamayınca askeri sınavlara girdim. Şu an subay olarak görev yapıyorum.

H.A: Hayatımda en çok istediğim öğretmenlik mesleğini yapabilmek için 4 yıl okudum. Ancak maalesef kesinlikle alan bilgisini ölçtüğünü düşünmediğim KPSS'yi geçemediğim için turizm sektörüne atıldım. Şu anda bir otelde ön büro görevlisi olarak çalışıyorum.

Memurluğa ilgi yoğun
(Sınava girenlerin sayısı)
2004
1 milyon 731 bin 759
2006
2 milyon 119 bin 569
2008
2 milyon 408 bin 333
Kaynak: Devlet Personel Başkanlığı

Hizmet kollarına göre
memur sayısı
Hizmet kolu
Memur
sayısı
Büro Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetleri
171.721
Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri
838.651
Sağlık ve Sosyal Hizmetler
386.801
Yerel Yönetim Hizmetleri
91.750
Basın, Yayın ve İletişim Hizmetleri
37.290
Kültür ve Sanat Hizmetleri
15.000
Bayındırlık, İnşaat ve Köy Hizmetleri
30.216
Ulaştırma Hizmetleri
26.006
Tarım ve Ormancılık Hizmetleri
50.676
Enerji, Sanayi ve Madencilik Hizmetleri
39.747
Diyanet ve Vakıf Hizmetleri
96.536

Currently have 0 yorum:


Leave a Reply